Promocijska akcija Mesec Idrijskih žlikrofov

četrtek, 04. marec 2021

Slovenija je oktobra 2018 prejela naziv Evropska gastronomska regija 2021. Naziv je Sloveniji na osnovi kandidature podelil Mednarodni inštitut za gastronomijo, kulturo, umetnost in turizem (IGCAT).
Ob kandidaturi je Slovenija predložila knjigo kandidature Okusiti Slovenijo, ki jo je uredil prof. dr. Janez Bogataj.

 

Projekt Slovenija – Evropska gastronomska regija 2021 si za cilje zastavlja promocijo nacionalne kulinarike, trajnostni razvoj, razvoj in promocijo trajnostnega gastronomskega turizma in gastronomske ponudbe v turizmu; vsestransko izboljšanje kulinarične ponudbe v lokalih in na ulicah, prireditvah, dogodkih; okrepitev področja izobraževanja za potrebe gastronomije in kulinarike v turizmu; razvoj prehranskih in z njimi povezanih kulturnih različnosti, podporo samooskrbi, živilom in jedem z zaščitenim poreklom; povezovanje podeželskega in urbanega; poudarjanje pomena zdrave prehrane za naše zdravje; podporo malim in srednje velikim podjetjem.

 

Ker je letošnje leto ob prejetem nazivu v znamenju gastronomije, ICRA d.o.o. Idrija s sodelujočimi deležniki izvaja eno prvih promocijskih aktivnosti.  V mesecu marcu na več kot 25 lokacijah poteka promocijska akcija za kupce idrijskih žlikrofov. Ob nakupu idrijskih žlikrofov kupci prejmete brezplačno darilo – knjižico Idrijski žlikrofi Vodnik za gurmane.

 

Idrijski žlikrofi, na državnem in evropskem nivoju zaščitena jed z znakom zajamčena tradicionalna posebnost, so del gastronomske piramide Slovenije in ena najbolj reprezentativnih jedi Idrijsko-Cerkljanske gastronomske regije. V kulinariki so cenjeni kot priloga ali tudi kot samostojna jed z različnimi omakami. S ciljem večje prepoznavnosti in idej za različne načine serviranja idrijskih žlikrofov je razvojna agencija ICRA d.o.o. Idrija pred leti zasnovala brošuro Idrijski žlikrofi Vodnik za gurmane.

Z nakupom zamrznjenih, ki so na voljo v trgovinah po Sloveniji, ste gospodinje in gospodinjci širom Slovenije bližje njihovi hitri pripravi in se tako lahko z vso vnemo posvetite omaki. Prvo pravilo pri izbiri in pripravi omake je, da z njo ne prekrijemo osnovnega okusa žlikrofov, ampak obogatimo okus celotne jedi. Izbira omake je torej prava umetnost.

 

Za ljubitelje dobre slovenske kuhinje so jedilnik z enajstimi recepti v sodelovanju z razvojno agencijo pripravili lokalni kuharski mojstri in mojstrice. Izdajo brošure je omogočila Občina Idrija. 

 

S knjižico ohranjamo izvirnost zaščitene jedi, s predstavljenimi načini serviranja pa prestopamo meje tradicionalnega in povečujemo prepoznavnost Idrijskih žlikrofov. Naj vodnik obogati tudi vaše vsakdanje in praznične jedilnike, z idrijskim žlikrofom v glavni vlogi.

 

Naš namen je, da še povečamo prepoznavnost Idrijskih žlikrofov kot zaščitenega proizvoda ter da knjižica postane del knjižnih polic mnogih gospodinj in gospodinjcev, ljubiteljev idrijskih žlikrofov širom Slovenije.

 

Promocijska akcija poteka na območju LAS s CILjem, v Idriji, Spodnji Idriji, Črnem Vrhu, Logatcu, Cerknem in Šebreljah kot tudi v Posočju, Žireh, Kranju in Radovljici ter Ljubljani. Knjižice so za kupce na voljo v vseh enotah živilskih trgovin Kmetijsko gozdarske zadruge Idrija, vseh enotah živilskih trgovin Kmetijske zadruge Tolmin, od Tolmina do Bovca in Nove Gorice, na Pokriti tržnici v Idriji in Lokalni tržnici Logatec ter drugih manjših trgovinah širom območja.


Promocijska akcija »Mesec Idrijskih žlikrofov« poteka v okviru projekta Dobimo se na tržnici 4, ki je sofinanciran s strani Republike Slovenije in Evropskega sklada za regionalni razvoj.